Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Nacionalni identitet Crnogoraca

Komentari (35) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 četvrtak, 17 februar 2011 23:00
Milko Grbović
Dok se veliki vezir plaši Srbije, dotle mu "prijatelji" krčme državu.
Ukucajte "Durmitor"na "Google earth" i videćete da na 3 mesta piše da je u Bosni i Hercegovini.
*
Inače, možda bi trebalo pročitati knjigu ĐorĐa Ocića "I Srbi su Crnogorci".
Ako već oni ne djau da su Srbi, mi se lepo svo izjasnimo kao Crngoroci.
A teško je i naći nekoga čiji prapra-preci nisu došli oddande...
Preporuke:
0
0
2 četvrtak, 17 februar 2011 23:01
Milko Grbović
Evo na tu temu nešto objavljeno 2001 godine u knjizi "Pirovi porazi":

VELIKOZATARAC

Neko skupljen s konopca i koca
niti znade majku niti oca
a ja ne znam, ko siroče i po
čak ni narod kojemu bih pripo.


Crnogorci nisu Srbi više
tako nam ga podvukoše crtom,
i naciju novu izmisliše
na KaPeJot kongresu četvrtom.

novo perje ištu sokolovi
upleteni u tuđem vrijesu
draže im je Bušmanom ih zovi
važno samo Srbi da nijesu.

Namamljeni, ko jabukom Adam
na jevropejskom sjaju oči pare,
nego ne znam gdje li ja tu spadam
što sam niko sjeverno od Tare.

Jer sad ovi što nam kapu kroje
i naciju promovišu novu
uopšte nas ne broje ko svoje
posprdno nas irvasima zovu.

Kažem Srbin - već ih ustalasam
odmah ciknu: "Viđi hegemonca"!
a ne daju Crnogorac da sam
no me drže za nekog Laponca.

Da im šenim i vučem za rever
nema sile pod svodom nebeskim,
kad nas djele na jug i na sjever
ja ću fino da postanem Eskim...
Preporuke:
0
0
3 četvrtak, 17 februar 2011 23:13
Jedan pažljivi čitalac
Ja sam Srbin iz Srbije, a srce mi se cepa zbog otuđenja Crne Gore!
Preporuke:
0
0
4 četvrtak, 17 februar 2011 23:36
KK
Sve je to lepo i vredno poštovanja. Međutim, jel ono Crna Gora priznade Kosovo? Šta da se radi. Svako kroji svoju budućnost. Ako hoćete da se operete skinite NATO-ovce sa vlasti i poništite priznanje Kosova. Ako ste perjanica Srpstva to i dokažite. Isto važi i za Srbiju gde naši , tačnije - poreklom vaši u liku Tadića, Đilasa itd , guraju Srbiju u priznanje Kosova. Izgleda da imamo isti problem, a samo od busanja u srpska prsa nema vajde.
Preporuke:
0
0
5 četvrtak, 17 februar 2011 23:48
Smiljanski
Sjajan tekst,koji je vrlo dobar, kao podsetnik uoči popisa u C.Gori.Strašan teror se sprovodi u toj "srpskoj" zemlji nad svim što je srpsko.Vrši se neverovatan pritisak na stanovništvo, preko medija,školstva,NVO,pa čak i lično,a vrlo često se i ucenjuju građani C.G. koji se osećaju Srbima!
Siguran sam da će kao posledica tog pritiska i nasilne asmilacije,broj Srba u popisu biti drastično smanjen,i da ćemo tada izgubiti argumente da se većina izjašnjava kao Srbi,i da pričaju srpski.
Najgore što smo se mi odrekli svih Srba,van Srbije,i što apsolutno ništa ne činimo za njih.To je slučaj i sa Srbima iz BJRM,Slovenije,Mađarske,Rumunije,a tek o Hrvatskoj da ne govorimo,tamo moraju da se izjašnjavaju da su ateisti,da ne bi prihvatlili katoličanstvo!
Preporuke:
0
0
6 petak, 18 februar 2011 00:06
aleksandar
DŽaba pišete, dobri čoveče.
Ovo što se dešava sa Dukljanima odnosno Montenegrinima je zaista teško i shvatljivo i objašnjivo.
Njihova mržnja je uporediva jedino sa ustaškom.
"Dođu tako ponekad vremena, kada pamet zaćuti, budala progovori.....".
I bogami progovaraju, usta ne zatvaraju. Pojavili se novopečeni vero Montenegro povijesničari, lingvisti, jezikoslovci, klerici. Ne zna se ko je od njih ekskluzivniji i originalniji u svojim teorijama i hipotezama. Pustili su mašti na volju, jer oni stvaraju "novog čoeka".
Čestiti vladika je lamentirao: "Bog se dragi na Srbe ražljuti, za njihova smrtna sagriješenja".
Mora da smo stvarno mnogo ražljutili Tvorca kada je odlučio da svetu otkrije i predstavi Dukljane sa sve njihovom "novom, najsvežijom" tisućljetnjom historijom (poviješću), jezikom, pismom i vjerom montenegrinskom.
I podrijetlom, naravno.
Da pametan stvarno zaćuti od nezapamćenog apsurda.
Preporuke:
0
0
7 petak, 18 februar 2011 00:40
Mitar
Dilema Srbin ili Crnogorac ?

NEPOTREBNO PRECRTATI !

Može li to tako?

Kad od 100% Srba kako je bilo u Crnoj Gori, neko promeni u Crnogorca, sledeće menjanje je u Turčina ili MONTENEGRINA?

Srećno u nacionalnu tranziciju?
Preporuke:
0
0
8 petak, 18 februar 2011 01:14
Vrt Podgorica
Situacija jeste apsurdna ali ne treba gubiti nadu. Graditi strategiju dočeka. Kad dođe trenutak treba da nas ima - da istupimo i 'ladno izjavimo : "evo mene - evo nas a vi `đe ste `đe ste!?" A oni će se po običaju prepodobiti.
Preporuke:
0
0
9 petak, 18 februar 2011 01:15
Senka
Sjajan tekst, pohvale autoru.I mozda je uzaludan koliko i bacanje bisera pred svinje ali je ljudski da se barem pokusa .
Preporuke:
0
0
10 petak, 18 februar 2011 03:59
Srpko
Ciganin i Rom

Imam dobre drugove
Poznate po tome
Što preziru Cigane
A poštuju Rome!
Juče bejah Ciganin
A danas sam Rom
Kakva divna promena
U životu mom.
Uporno nam pristižu
Veseli saborci
Juče behu Srbi
Danas Crnogorci!
Primam novu istinu
A teram po svom
Ja sam Srbin Ciganin
Crnogorac Rom!

Brana Crnčević
Preporuke:
0
0
11 petak, 18 februar 2011 09:57
gavrilo
mi ih već godinama gledamo kako srljaju u prazninu, duhovnu i mentalnu.nema tog pada kojem današnji NOVO Crnogorac ne strijemi.bezdno im je kolijevka u kojoj ljuljaju svoju jadnu nerođenu đecu!sa ovim rođenim imaju još da se bore iako su se svuda uvukli gdje se pomjera svijest a oni bez savjesti i svjetlosti pokušavaju da tama i mrak nadvlada njegoševom kapom, odakle ih vladika gleda i smije se čudu neviđenom! neka bude što biti ne može reče vladika i ostavi u amanet djelo koje će nadživjeti ove duhovne nakaze,gramatičke mafijaše, fiškale,prirepice,poturice koji sami sebe dobrovoljno ustupiše đavoljoj ruci kako bi nastavili djelo Drljevićevo i štedemlijevo.sunce zalazi Onamo namo za onim brdima, mnogima je zašlo u glavama i mrak nadvlada i tama pade na plodno tlo, Gore koja se rodi na kosovskom zavjetu, tamo gdje se pokoljenja krvlju zadjenuše i gdje riječ bješe skuplja od vijeka!
Preporuke:
0
0
12 petak, 18 februar 2011 11:27
Sergej Bulajić
Hteo bi da dodam još samo to da je u CG posle 1945 izvršen strahovit teror i genocid od strane komunista nad većinom stanovništva, a zna se da su oni crnogorci kojima je srpstvo bilo u srcu redom bili protiv komunista. Statistički izraženo bi u odnosu na broj stanovnika koji su živeli u CG, taj genocid je bio u strahovito velikom procentu koji bi nama danas bio nepojmljiv. I među samim komunistima kao i u Srbiji treba pomenuti i one koji su se osećali srbima, a i njihov broj nije bio mali, ali ih je veliki broj nestao u raznim čistkama režima i ko zna koliko ih je završilo na Golom otoku. Sistematsko uništavanje srpstva u CG je nešto što traje skoro 70 godina, a jednako traje i u Srbiji.
Jedino što znam da je danas užasno teško biti Srbin u CG. Nije to braćo kao kod nas u Srbiji da možete da pričate protiv vlasti i da živite svoj život. Biti Srbin u CG to znači da ste sebe lišili egzistencije i da ste spremni da budete ponižavani.
Treba hrabro izdržati ovo teško vreme za naš narod.
Preporuke:
0
0
13 petak, 18 februar 2011 12:21
citaj
Mora se sprovesti ozbiljna kampanja medju Srbima u Crnoj Gori da se izjasne pravilno.Ne sme se dozvoliti manipulacija kao na proslom popisu kada su se ljudi izjasnjavali kao Crnogorci podvalom popisivaca.To se dobro zna da je bilo podvala,a ona se sastajala od ovoga,neobavestenim ljudima koji su se izjasnjavali kao Srbi popisivaci su postavljali pitanje,"mislite Crnogorac srpskog porekla",na sta bi obican neobavesten covek rekao, "Pa naravno ja sam Crnogorac srpskog porekla i govorim srpski jezik".Onda bi popisivaci takvog popisali kao Crnogorca koji kovori srpski.Zato je bilo duplo vise onih koji govore srpski nego Srba.Znaci braco Srbi nemojte pominjati rec Crnogorac na popisu jer ce vas tako popisati,recite glasno i jasno "Ja sam Srbin i govorim srpski",i morace da vas popisu kao Srbina.Srbi moraju da znaju da ako se izjasne kao Crnogorci da staju na stranu Dedejica,a na njega i njegove pristalice je baceno vecno prokletstvo od stane Vaseljenske patrijarsije.
Preporuke:
0
0
14 petak, 18 februar 2011 14:06
Danski Srbin
SRPSKE DEOBE

Opet se delimo:
Na partijske partijase,
Montenegrine,
Srpske partijase,
Ove nase - pravase
I ko bi ga znao
Kako se sve zvase.

Pa se setih, pre mnogo godina,
Delili smo se na koljase i ove nase.

Mislili smo da su njihovi koljasi,
A oni ove nase zvase koljasi.

Tako podeljeni grdno se klase,
Ovi nasi koljase a koljasi ove nase.

U srpskim zemljama novi ljudi stasase,
Pa me crne slutnje plase,
Da se deoba opet ne svede
Na koljase i ove nase.

Mirko Todorovic
Preporuke:
0
0
15 petak, 18 februar 2011 14:39
@12. petak, 18 februar 2011 10:27 Sergej Bulajić
potpuno ste u pravu!samo je privid da ne pritiskaju, tamo gdje mogu toliko pritiskaju da to u Srbiji niko razumjeti ne može! ali ovo zlo iz CRNE doći će i vama da se odreknete srbstva, da se odreknete samih sebe, vi ste zadnji nared. zato imate i Čedu i Sonju i Natašu i Koraća,Čanka i mnoge druge koji su spremni za tuđe interese da trče svoj poslednji krug!
Preporuke:
0
0
16 petak, 18 februar 2011 19:15
Visarion
Svi dobro zbore.Svakome je njegova muka najcrnja.I mi Srbi ćemo nestati u "polemikama " u kojima su nestali Pavićevi Hazari.Tito je započeo taj boj.Đilasa je uzeo kao mašice a onda kad je ostio vatru sa Golog otoka i njega gurnuo pod tepih.Sad su tu igru nastavili međunarodni faktori.Nemci,Amerikanci, Austtro ugari i svi redom.Načinili su frku "Spasavaj se ko može".Sve se mora gledati u globalu.Nije samo srpstvo u CGu ugoreženo.Ono je to svuda.Zavadili su nas pa vladaju.A natalitetski su nas ubili amini ratova i sukoba.Sve se zaverilo da nas istrebe."Deobe" i "Seobe" su naša sudbina.No ima i dobroga.Preveli su Njegoša sa srpskog na crnogorski.Time su nam ga ponovo dali.Priznali ko je .A on gleda s Lovćena.Milo mu nije ni do kolena."Rđom kapo" do sudnjega dana.
Samo onaj što cedi suvu drenovinu može da nas spase.Takvoga nema na vidiku.Još ali će doći.Mora iz snova , iz nade, iz nevolja i stradanja.Mora .
Preporuke:
0
0
17 petak, 18 februar 2011 21:09
Peter RV
@@12. petak, 18 februar 2011 10:27 Sergej Bulajić
Slazem se sa vama.
Srbijanci koji nas kritikuju (ponekad zlonamjerno) da se 'odricemo' Srpstva, zaboravljaju da se i oni sami odricu toga imena. Oni ne shvataju kakvu bijednu sliku daju sa njihovim evro-atlanskim poniznim vlastodrscima. Nista bolju od Djukanovica. (Da, izdao je on Milosa Obilica sa priznanjem 'kosove', ali mi imamo strogi utisak da ce to uradit i Beograd, kad mu se ponudi dobra cijena). Ako se Beograd prostituise, zasto se cudit da se Podgorica trudi da ga premasi? Za momenat,nazalost, ni Srbijanci ni Crnogorci, nemaju nista na cemu se mogu ponosit
Zaboravljaju,ti 'Srbi iz Srbije' (kako oni zele da ih se naziva), isto tako, da oni koji se osjecaju Srbi u CG, ne rade to iz nekih simpatija prema njima, nego zbog njihove Njegosevske Srpske Tradicije.
Preporuke:
0
0
18 petak, 18 februar 2011 21:28
Glas istine
A zašto Srbija neće da prizna da falsifikovanje nacionalnog identiteta i kasapljenje istorije se je desilo i u Makedoniji nakon drugog svetskog rata?
Preporuke:
0
0
19 petak, 18 februar 2011 22:27
Turas
Visarion.U svakom Od nas sakriva se onaj što cedi drenovinu.Uz jedan uslov.Čisto srce i pripadnost našoj veri.Visarionu zemlja se brani puškom.Setite se knjaza"pušku,vlast i ženu nikome".Ovi danas pušku u trnje vlast nikome ženu svakome(ne zbog emancipacije)a i guzu ne štede.I mi hoćemo na kakvom to moralu da izgrađujemo državu.Ko su ti autoriteti?Koga to treba da čekamo?Ostaje nam vera u Boga.
Preporuke:
0
0
20 subota, 19 februar 2011 13:33
Viosarion Peteru TV
To je stari izgovor.A što bismo mi kad neće oni.Pa čekaj da oni a što bismo prvi bili mi.Mi jesmo prvi ali kad kazujemo, kad mislimo, kad gledamo, ali nismo kad trčimo, kad sadimo, kad branimo.Mojkovac je najveća bitka i dosta nam je Mojkovca za navek.Nek oni ponovo načine svoje Mačkovio kamenje, Svoje Suvobore, svoje Kolubnare.Pa ćemo mi za njima.Veći jesmo u duhu ali nismo po broju.Stariji smo kad vedrimo ali oni treba prvi da rasteruju oblake a mi da ih opevamo.I tako to dok je sveta i veka.A ne vidiš jadi te neznali da i ovde tvoji komanduju, navikli, pa teraju kera kako hoće i dokle im oni tamo iz daljine kažu, ko vrana piletu.Nema više pravijeh ni CVrnogoraca ni Srba ," vratite Turke pa će ig opet bit".Ajd u zdravlje kukala nam obojici nesrećna majka.A ja ću da rgnem prvi a ti me prati ali kad me puste na vlast, ako dođem ja Srbijanac ikad na red.
Preporuke:
0
0
21 subota, 19 februar 2011 13:50
Visarion Turasu
Hvala.Ma da ima i onih drugih gledanja."Kome snaga leži u topuzu, tragovi mu smrde nečoveštvom"Tako li beše ili tako može da bude.Ima ona druga "Um caruje - snaga klade valja".
A gledao sa kad su mladi, za vreme boja na Kosovu (onog Miloševićevog) bežali od kuća da ne bi primili poziv za rat.Bežalo se na sve strane i svi imali opravdanje i odjednom bili protivu rata,I treba biti protivu rata ali kad to čine i drugi.Sam nemaš prava, niti ti dopuštaju.
Ovo hoću da kažem, treba nam čudotvorac, neko ko zna više od njih svejedno što su jači.Mnogo smo zaglibli, ne vidi se izlaz.Tu nije reč o ratovima , od kojih smo mi najumorniji u okruženju.Oni nisu ratovali , mi jesmo i sve smo ginući u oba rata promašili.Pravili Jugoslaviju, koješta i šta sad , koga da napadamo i od koga da se branimo.Najpre moramo da sredimo sebe i shvatimo gde smo i šta možemo a tu eliksir mudriosti treba a ne oružje, bar ne trenutno.Ne ljutite se, razmišljamo.
Preporuke:
0
0
22 nedelja, 20 februar 2011 00:06
Crnogorac
Ha, ha, ha,

Kakav je ovo zvek. Pa vi Turbo Srbi ništa nijeste naučili za sve ove godine. Đe vi živite, u kojem stoljeću, u kojem mraku, u kojem misaonom sklopu.

Sve i da je tako kako vi zborite - pa što? I Alija Izetbegović se pisao Srbinom. Ali je to vrijeme pasalo. Crna Gora je nezavisna. Još da u NATO uđe da se osiguramo pa vi trućajte po internet sajtova.

CG gradi korak po korak normalnu državu, napreduje dobro, brže od svih, u evroatlantskim integracijama. A čitam jutros Blic Srbija ima nezaposlenost 27% najvišu u Evropi. A vi se bavite besmislicama. Umjesto da sa Crnom Gorom gradite normalne odnose. Da ste bili pametniji danas bi Srbi bili većina u Kninu. Ovom politikom najviše štete nanosite svome narodu.

Ali je Srbija zemlja mogućnosti i sposobnih ljudi. Prošlo je vrijeme Koštunice i Aca Tomića pa će proći i ovo. Doći će na vlast neki normalni ljudi koji će gradit dobre odnose sa susjedima a ne pujdat na mržnju kao ovaj.
Preporuke:
0
0
23 nedelja, 20 februar 2011 01:42
Peter@Crnogorcu ha,ha,ha
Pa ti, coce, podje u buducnost ka sivi tic.
Javi se kad stignes tamo.
Preporuke:
0
0
24 nedelja, 20 februar 2011 13:03
Smiljanski
@"Crnogorac"
Kao i do sad,i sad važi ona "Poturica gori od Turčina"!Ne brini "Crnogorče" ti za Srbiju,samo ti "cepaj"ka Eu,i NATO,Crvenoj Hrvatskoj,ili Velikoj Albaniji,opusti se i uživaj!Srbija je oduvek imala izdajnika,ali ipak na kraju,uspe da se sačuva,kakva takva!Samo ti piši latinicu,voli Hrvatsku,i Šiptare,mrzi Srbe,odriči se Svetog Vasilija(Slava mu i milost),Svetog Petra Cetinjskog,Marka Miljanova,Knjaza Nikole,dinastije Petrovića,Bećkovića,Lubarde,Karadžića,Karađorđa,....Đokovića,Prlainovića,,,.!Pošto nakim slučajem,i vi slavite Slavu,kao vaši neprijatlji Srbi,predlažem da umesto Svetih apostola,od sada slavite,Milovana Đilasa,Veljka Vlahovića,Josipa Broza!
Zapamti,za tvoju nesreću,veći su Srbi,Grbljani, Vasojevići,Zećani,nego ovi u Beogradu!Nikada se srpstvo ugasti neće, u onome što se danas zove,Crna Gora,ili kako vi više volite ,"Montenegro"!
Preporuke:
0
0
25 ponedeljak, 21 februar 2011 12:11
Nuko
Montenegrino blago tebi kako si "napredan". Vjerujes li ovo sto potpisujes ili se udvaras mentorima?
Preporuke:
0
0
26 utorak, 22 februar 2011 13:41
Vasilije Crnogorcu
A pismen si , valim te bože,ko budak, moga bi cijelu Crnu Goru njim da iskrčiš pa da od kamnjenja počnemo da živimo ka bubrezi u loju.
Preporuke:
0
0
27 subota, 26 februar 2011 00:07
čitaj i širi dalje!
Pročitajte ovaj tekst i širite ga dalje:

http://www.srpskenovinecg.com/stav/8644-rajo-vojinovic

NSPM preporučujem da ga što pre objavi. I taj tekst, i ovaj, istog pisca:
http://www.srpskenovinecg.com/stav/8860-lingvocidni-malj-crnogorski-rajo-vojinovic
Preporuke:
0
0
28 subota, 26 februar 2011 00:24
podsvest
22 subota, 19 februar 2011 23:06 Crnogorac
Sve i da je tako kako vi zborite - pa što? I Alija Izetbegović se pisao Srbinom. Ali je to vrijeme pasalo ...

Aliju je na kraju izjelo sopstveno zlo, a njegova Bosna je eno - nikakva, na kolenima, nepostojeća, sa stranom upravom i kako srlja sve dublje ...
Preporuke:
0
0
29 nedelja, 27 februar 2011 17:20
Petrushin
It was the social chasms created by early industrialism, and by the unevenness of its diffusion, which made [nationalist conflict] acute ... Whenever cultural differences served to mark off this chasms, then there was trouble indeed. When they did not overturn the political system when they could not define themselves 'ethnically'. Only when a nation became a class, visible as unequally distributed category in an otherwise mobile system, did it become politically conscious and activist.
Only when a class happened to be (more or less) a nation did it turn from being a class-in-itself into a class-for-itself, or a nation-for-itself. Neither nations nor classes seem to be political catalysts: only nation-classes or class-nations as such.


Ernest Gellner (1983:121)

Ne vidim zasto je rasprava o nacionalnom Crnogorcu teska?

"Nacionalno" u srpski jezik ulazi sa pojavom Jugoslovenstva (nacionalnosti) a na stetu svih NARODA i narodnosti koje su ga trebale da prihvate.
Preporuke:
0
0
30 nedelja, 27 februar 2011 17:39
Petrushin
"Dakle, srpstvo u Crnoj Gori predstavlja autentičnu nacionalnu misao" je netacno, jer Srpstvo i Pravoslavlje mogu da predstavljaju NARODNO, dok je NACIONALNO republikansko, pravno i teritorijalno, samim tim u sadasnjim prilikama "crnogorsko", jer je Crna Gora "teritorija", koja definise (buduce!) MOGUCE "crnogorsko" i "nacionalno".

Pravoslavlje iSrpstvo su vezani za kralja i narod, dok su NACIJE vezane za republiku, teritoriju - i elite, koje oslikavaju zakon i moc na toj teritoriji.

Austrijanaca, kao nacionalne kategorije, ODMAH POSLE RATA je bilo svega desetak procenata i to su uglavnom bili oni koji su bili MANJINA u Austriji; da bi danas Austrijanaca kao nacionalnog opredeljenja bilo prekon 2/3. Neka nam je to svima na umu.

"Nacionalni inzenjering" stvara "nacije", a sa njima i ideologije, jer nacije NEMAJU KORIJENE, na koje se mogu pozivati, samim tim je imaginacija njihovog postojanja ZAMISLJENA, u istoj mjeri kao sto je to i Harry Poter, samo sa vlascu i elitom...
Preporuke:
0
0
31 nedelja, 27 februar 2011 17:45
Petrushin
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America, and to the republic for which it stands, one NATION under God, indivisible, with liberty and justice for all."

Kao sto vidite iz njihove zakletve, "Amerikanci" se zaklinju americkoj zastavi (USA), pa republici, pa jednoj nedjeljivoj NACIJI, pod jednim Bogom i na kraju "slobodi i pravdi za sve".(!?)

To je taj nacionalni OBRAZAC, koji se kasnije prenio na Francusku i druge nacije-drzave, da bi svoj medjunarodni i pravni temelj dobio u raznim poveljama UN-a, MMF i SB aranzmanima itd.

U Ujedinjenim Nacijama, htjeli vi, ne htjeli, morate da se zovete NACIJOM, jer je takva pravna terminologija i interpretacija Velikog Brata, koji je osmislio sistem u kome ETNICKO ne smije ni pod razno da gravitira, nego je sve podredjeno IMPERIJI, KAPITALU i MASONERIJI.

Ako, kojim slucajem, zavirite u preambulu US Ustava, tamo nema pomena o bilo kakvoj NACIJI vec o NARODU/IMA (We, the PEOPLE of the United States)...
Preporuke:
0
0
32 nedelja, 27 februar 2011 17:58
Dr
@Petrushin

Mislim da su ovo tri najbesmislenija komentara koja sam ikada pročitao na ovom sajtu. Toliko netačnih tvrdnji na jednom mestu se zaista retko viđa.
Preporuke:
0
0
33 nedelja, 27 februar 2011 18:15
Petrushin
Ako pogledate srpske rjecnike necete nigdje naci "naciju" i "nacionalnost" kao izraze, jos manje u nasem prevodu Svetog Pisma.

Tek sa pojavom Jugoslovenskih masona i Jugoslavije, pocinje nacionalizacija srpskog NARODA u teritorijalni i republikanski KALUP/OBRAZAC koji traje do danasnjeg dana u Crnjoj i goroj zahvaljujuci tim istim masonskim produktima u obliku kvazi socio-komuno-crnogorstva i jugoslovenstva.

"Teritorija" je odjednom zamijenila i zapostavila sve IZVORNO/etnicko,, pa su braca na granicama dvije republike i njihove teritorije, postali pripadnici razlicitih nacija i nacionalnosti.

Ko je glasao za elitu i partiju, koja je na vlasti odmah je postao "pripadnik nacije", a ovi stom su bili protiv vlasti, postali su odmah neprijatelji te nacije.

ps. Slicno se desilo i u Francuskoj 18, samo sto "TeRRoR" tih razmjera nije bio izvodljiv u 21. vijeku, pa se pristupilo iseljavanju nepozeljnih i njihovoj marginalizaciji u politickom, socijallnom i ekonomskom pogledu.
Preporuke:
0
0
34 utorak, 01 mart 2011 02:13
Nikola
Slažem se sa Petrushin-om. Potrebno je insistirati na razlici u pojmovima naroda i nacije. Nacija nastaje sa pojavom građanskih država nakon buržoaske revolucije i ona označava pripadnost nekoj državi, a narod je starija kategorija i označava zajedničko poreklo, jezik i kulturu sa drugim pripadnicima iste grupe. Zato i postoji velika razlika u pojmovima Srbin i Srbijanac, kao i u pridevima izvedenim iz datih imenica - srbijanski i srpski. Shodno tome, preciznija odrednica je kada kažemo da je Tadić srbijanski predsednik, jer srpskih predsednika pored njega imamo nekoliko u regionu - Vujanović, Dodik, pa čak i Josipović i predsednik muslimana u Bosni... Svi su oni predsednici nekih Srba, ali različitih država koje taj narod čini na nekoj teritoriji.
Preporuke:
0
0
35 sreda, 02 mart 2011 22:25
Petrushin
The meaning of a word is determined entirely by its context. In fact there are as many meanings of a word as there are contexts of uterrance....
Contexts do not stand side by side in a row as if unawake of one another, but are in a state of constant tension, or incessant interaction and conflict.


VOLOSHINOV* (1973:79-80)

Da pojasnim:

rijec/izraz je definisan diskursom, tj svim onim sto tu rijec/pojam dublje opisuju i u obrazac (kontekst) utemeljuje.

"Na-ROD" je izgubio na znacaju i pojmovno je sveden na geografsku odrednicu, kada su jugo-nacionalisti dosli na vlast, a sa njima je doslo do primjene njihovih tumacenja - primjena/zabrana tih istih na-ROD-nih izraza i stvarnih znacenja u svakodnevnici: institucijama, obrazovanju, akademiji, nauci...

Uradite pretragu "narodnog" na NSPM-u pa ce vam biti sve jasno.

---
*Philosophy of Language and its Significance for Marxism - Volosinov

http://www.marxists.org/archive/voloshinov/1929/marxism-language.html
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner